Parajsat kryesore tatimore të Europës, si po i joshin ato të pasurit?

27 Shtator 2024, 10:29Biznes SHKRUAR NGA REDAKSIA VOX

Sipas Observatorit të Taksave të BE-së, normat më të larta të tatimit mbi të ardhurat personale në BE kanë ndalur rënien që nga kriza financiare e vitit 2008. Në vend të kësaj, grupi vëren se qeveritë kanë prezantuar “një numër në rritje të regjimeve tatimore preferenciale që synojnë individët e huaj”, duke shpresuar të joshin emigrantët e pasur në territoret e tyre.

Kur mendohet për parajsat kryesore tatimore të Europës, nuk ka megjithatë një qasje “një madhësie që i përshtatet të gjithëve”. Me fjalë të tjera, një juridiksion me taksa të ulëta për një person mund të mos jetë një parajsë tatimore për një tjetër. “Kjo varet shumë se nga vjen ajo pasuri,” tha Jason Piper, kreu i Tatimeve dhe Ligjit të Biznesit në Shoqatën e Kontabilistëve të Çertifikuar.

“Për shembull, nëse keni shumë kapital të lidhur diku, atëherë do të jeni shumë më të interesuar për një regjim që ka 0% taksë mbi fitimet kapitale nga remitancat sesa nëse keni ende shumë më tepër. të ardhurat aktive që vijnë.” Duke shpresuar për të ulur barrën e tyre tatimore, një numër individësh të pasur mund të zgjedhin të ngrenë shkopinj dhe të emigrojnë.

Italia

Italia është një destinacion popullor me emigrantë jo vetëm për kulturën dhe klimën e saj, por edhe për përfitimet e saj tatimore. Në pamje të parë, vendi ka taksa relativisht të larta mbi të ardhurat personale dhe të korporatave, megjithëse ka stimuj tatimorë në dispozicion për të huajt.

Një nga më të njohurit është regjimi i tij i taksave të sheshta, i cili u lejon individëve të pasur të paguajnë një shumë fikse për të gjitha të ardhurat me burim të huaj. Kjo është pavarësisht nga shuma e fituar. Tarifa fikse vjetore kohëve të fundit është rritur në 200,000 €, nga 100,000 € e mëparshme.

Avantazhi është i disponueshëm deri në 15 vjet dhe është gjithashtu i hapur vetëm për ata që nuk kanë qenë rezidentë tatimorë në Itali për të paktën 9 nga 10 vitet e fundit. Duke pasur parasysh koston e taksës së sheshtë, është interesante vetëm për individët me vlerë shumë të lartë neto.

Zvicra

Zvicra ka gjithashtu një lloj skeme të shumës së përgjithshme (forfait fiscal), megjithëse shteti zviceran pretendon se më pak se 0.1% e tatimpaguesve të saj tarifohen duke përdorur këtë metodë. Mënyra se si funksionon është se, në vend që të mbledhin tarifa bazuar në të ardhurat ose pasurinë, disa rajone zvicerane llogarisin një tarifë bazuar në shpenzimet e një individi. Ndërsa skema e shumës së përgjithshme mund të jetë interesante për super të pasurit, shteti ka vendosur një tarifë minimale. Kjo është më e larta nga dy shifra: ose shtatëfishi i qirasë suaj vjetore ose vlera e qirasë së pronës suaj kryesore, ose më e lartë se 429,100 CHF (rreth 455,000 €).

Këto pragje zbatohen në nivel federal, megjithëse rajone specifike mund të rrisin shumën minimale. Ju keni të drejtë për fitimin fiskal nëse nuk keni shtetësi zvicerane dhe nëse vini të jetoni në vend për herë të parë – ose pas një mungese prej 10 ose më shumë vitesh. Përfituesit gjithashtu u ndalohet të kenë një punë ose të drejtojnë një biznes në Zvicër. Kjo do të thotë se skema synon të joshë një numër të vogël emigrantësh të pasur që kanë të ardhura pasive.

Portugalia

Përfitimet tatimore janë bërë një temë polemike në Portugali për shkak të rritjes së çmimeve të shtëpive, të cilat janë nxitur nga ardhja e të huajve të pasur. Megjithatë, pas pakësimit të përfitimeve vitin e kaluar, qeveria portugeze tani po rifut lehtësimet tatimore për emigrantët. Portugalia kishte regjimin NHR i cili ju lejonte të jetonit në Portugali deri në 10 vjet dhe të mos paguani shumë taksa mbi të ardhurat e huaja. Në veçanti, kjo tërhoqi një numër të madh pensionistësh, të cilët vendosën të zhvendosen në Portugali dhe të mos paguajnë taksë mbi të ardhurat e tyre nga pensionet e huaja.

Për ata që gjeneronin të ardhura në Portugali, aktivitetet specifike tatoheshin me një normë të favorshme prej 20%. Përveçse shqetësonte vendasit, sistemi NHR nxiti kritika nga shtetet nordike, të cilët po vëzhgonin një eksod të qytetarëve të tyre të moshuar. Finlanda dhe Suedia bënë veçanërisht kërkesa zyrtare për të ndryshuar rregullat e traktatit të tatimit të dyfishtë me Portugalinë. Kjo do t’i lejonte ata të vendosnin taksa mbi pensionet e mërgimtarëve të tyre.

Në përgjigje të presionit, Portugalia ka ndryshuar tani uljet e saj tatimore për të “përqendruar te njerëzit me arsim që mund të kontribuojnë vërtet diçka në ekonominë portugeze”, shpjegoi Goossens. Në fillim të këtij viti, Ministri i Financave i Portugalisë, Joaquim Miranda Sarmento i tha Financial Times se pagat dhe të ardhurat profesionale do të ishin të pranueshme për lehtësime tatimore sipas rregullave të reja. Duket se pensionet, dividentët dhe fitimet kapitale do të përjashtohen.

Një mënyrë tjetër që individët e pasur mund të gëzojnë norma të ulëta tatimore efektive është përdorimi i kompanive mbajtëse, sipas Observatorit Tatimor të BE-së. Trupi vëren se këto firma janë “në një zonë gri midis shmangies dhe evazionit” në kuptimin që ato janë krijuar për të shmangur tatimin mbi të ardhurat. Individët që strehojnë asetet në këtë mënyrë vendosin ta vendosin pasurinë e tyre në emër të një kompanie që ata kontrollojnë, në vend që ta klasifikojnë atë si të ardhura personale.

Tërheqjet nga kompania tatohen me norma normale, megjithëse tatimpaguesi mund të mbajë tepricën në firmën mbajtëse. Krijimi i një strukture të tillë është veçanërisht fitimprurës në vendet ku norma e taksës së korporatës është e ulët. Vende interesante janë, pra, Irlanda (12.5%), Hungaria (9%), Bullgaria (10%) dhe Qiproja (12.5%).

Ndërsa OECD ka punuar me shtetet anëtare për të futur një normë minimale globale të taksës së korporatave prej 15%, kjo vlen vetëm për firmat që fitojnë më shumë se 750 milionë euro. Më shumë se 140 vende kanë nënshkruar marrëveshjen, por zbatimi është ende një punë në progres.

Planifikimi i taksave nuk mund të sillet thjesht rreth një ose dy llojesh normash, por duhet të merren parasysh një mori faktorësh, thanë ekspertët.  Tarifat që duhen mbajtur parasysh përfshijnë taksat mbi të ardhurat personale dhe të korporatave, fitimet kapitale, trashëgiminë dhe pasurinë, si dhe tarifat e sigurimeve shoqërore. Përveç vendndodhjeve të listuara më sipër, vende të tilla si Malta, MB dhe Monako mund të konsiderohen të gjitha me avantazhe fiskale, por gjithçka varet nga natyra e të ardhurave të dikujt. Në disa raste, kjo do të thotë se edhe zonat e famshme me taksa të larta si Belgjika mund të quhen parajsa.

Ndërsa OECD vazhdon përpjekjet për të rritur taksën e korporatave, mbetet ende për t’u parë nëse kjo do të inkurajojë bisedat rreth tarifave të tjera dhe do të zvogëlojë përfitimet tatimore. Marrëveshjet e tërheqjes së të huajve të pasur është një pyetje që vazhdon të dominojë debatet politike, me shtytjen dhe tërheqjen e vendosur për të vazhduar.

Video