Perandoria “Salt Bae” drejt shembjes: Nga biftekët “e artë” te falimentimi

20 Tetor 2025, 19:16Biznes SHKRUAR NGA REDAKSIA VOX
Nusret Gokçe

Ai e shndërroi një sasi të vogël kripe në një markë globale dhe një biftek prej 600 paund në një simbol statusi. Por tani, me 5.5 milion paund humbje në Britani dhe bllokime të njëpasnjëshme në SHBA, rënia e Salt Bae sinjalizon fundin e “shfaqjes së pasurisë” përmes ushqimit.

Një person me syze dielli dhe një bluzë të bardhë me mëngë të shkurtra spërkat kripë, duke e lënë të rrokulliset ngadalë poshtë krahut të tij përpara se të bjerë mbi një biftek, si “pluhur magjik” për të pasurit. Edhe nëse nuk keni ngrënë kurrë në një nga restorantet e tij, ka shumë mundësi që ta keni imituar gjestin në barbekynë tuaj verore.

Ky burrë, Nusret Gokçe, i njohur më mirë si Salt Bae, ndërtoi një perandori globale të restoranteve me biftek falë kësaj videoje. Restoranti i tij tani i famshëm në Knightsbridge, Londër, u hap në vitin 2021 me një bujë të madhe në mediat sociale, duke shërbyer biftek Wagyu striploin me vlerë 680 paund dhe bakllava me gjethe ari me vlerë 50 paund për futbollistët e City-it dhe djemtë e artë.

Shifrat e reja financiare tregojnë se, pavarësisht një xhiroje prej mbi dhjetë milionë paundësh, dega britanike po regjistron një humbje prej 5.5 milionë paundësh. Në SHBA, vetëm New York dhe Miami po shpëtohen, ndërsa Beverly Hills, Dallas, Las Vegas, Boston dhe një lokal tjetër në New York janë mbyllur, duke e ngarkuar grupin me “shpenzime të jashtëzakonshme” prej 6.6 milionë paundësh. Zyrtarisht po “stabilizohet”, por për një markë që jetonte nga spektakli, heshtja është elokuente.

Kur fama virale tejkalon shijen

Megjithatë, suksesi nuk kishte të bënte me ushqimin, por… meme-n. Platformat që e ngritën atë sot shpërblejnë të thjeshtën dhe të përditshmen. Kështu, “karremi” u bë një produkt, klientët u mbyllën për të “përjetuar meme-n”, jo për shijen ose recetën e pjatave të tij.

Sipas Independent, në Britani në vitin 2025, me inflacionin që po i afrohet 3.8% dhe qëllimin për shpenzime “diskrecionale” të vendosura në -9%, një biftek prej 600 paund nuk konsiderohet “luks”, por një tepri. Kultura po kalon në “luks të qetë”, domethënë, cilësi pa bujë, ndërsa profili publik i Gokçe, i cili tregon ture video të pallateve ultra-luksoze dhe “zbritje” me fatura me katër shifra, duket i papërshtatshëm.

Nga “pamja” te “përkatësia”

Në të kundërt, trendi i ri në gastronomi përqendrohet në vlerë dhe përvojë. Videot popullore kanë të bëjnë me “ku të hani për nën 60 paund” ose “biftekun më të mirë në Londër nën 100 paund”. Restorante të tilla si Hawksmoor po sjellin përsëri specialitete dreke të përballueshme. Nuk është se britanikët kanë ndaluar së ngrëni jashtë. Ata thjesht po zgjedhin vende që ofrojnë rehati, autenticitet dhe substancë. Për një vend që ka mbështetur mishin e pjekur të së dielës dhe mëngjesin e plotë anglez, shfaqja e Salt Bae dukej e huaj.

Nusreti i Londrës nuk ishte i synuar për londinezët. Knightsbridge do të thotë turistë, futbollistë dhe mbretër të Gjirit, e njëjta klientelë si Miami, Dubai, Stamboll, Milano. Sipas Bordit të Zhvillimit të Bujqësisë dhe Hortikulturës (AHDB), konsumi i mishit, peshkut dhe shpendëve u rrit me 1.4% në janar, ndërsa alternativat me bazë bimore ranë me 12.4% nga viti në vit.

Popullariteti i Veganuary është zbehur gjithashtu, me vetëm 5.6% të britanikëve që morën pjesë këtë vit, një shenjë se “mania vegjetariane” po humbet vrullin. Por konsumi ka ndryshuar drejtim. Çështja nuk është më teprica, por cilësia: Konsumatorët po kërkojnë ushqim “të vërtetë”, të pasur me lëndë ushqyese, jo vetëm proteina. Në këtë kontekst, bifteku i Salt Bae ishte forma e gabuar e luksit: i shndritshëm, jo ??autentik.

Ironia është se perandoria e Salt Bae dukej e paprekshme, një zinxhir global i ndërtuar jo mbi yjet Michelin, por mbi fuqinë e meme-ve. Në një dekadë kur mënyra më e shpejtë për të hapur një restorant ishte të bëheshe viral, ai dukej se e kishte gjetur sekretin.

Por rënia e perandorisë së Salt Bae nuk është vetëm lajm biznesi. Ajo shënon fundin e një epoke kur ushqimi ishte një objekt i spikatur, imazhi viral ishte po aq i rëndësishëm sa cilësia, dhe fletët e arta konsideroheshin artizanat. Sot, konsumatorët kërkojnë të kundërtën: ushqim autentik, tokësor, personal, paksa luksoz. Restoranti Knightsbridge mund të mbijetojë, i ushqyer nga turistët dhe kuriozët. Por për shijen britanike, kripa ka humbur shijen e saj.


Video