Rriten sërish çmimet e biletave të avionit

8 Korrik 2024, 12:48Biznes SHKRUAR NGA REDAKSIA VOX

Rregulloret e reja mjedisore të Bashkimit Europian po i çojnë linjat ajrore drejt rritjeve të reja të mëdha të çmimeve të biletave, veçanërisht për ata që fluturojnë nga Europa. Një nga një, linjat ajrore kanë filluar t’u kalojnë pasagjerëve koston e lartë të të ashtuquajturit karburant të qëndrueshëm të aviacionit – SAF, të cilin ata janë të detyruar ta përdorin deri në 6%, së shpejti në 10%. Këto lëndë djegëse sot për shkak të prodhimit të reduktuar kushtojnë 2.7 herë më shumë se ato tradicionale. Konsumi i karburantit zakonisht përbën 15% deri në 25% të kostos totale të fluturimit të një avioni pasagjerësh.

Ky është në thelb fundi i fluturimeve ajrore shumë të lira, pasi krijohen perspektiva për rritje të reja dhe të vazhdueshme. Grupi Lufthansa nisi rritjen muajin e kaluar, duke rritur çmimet deri në 72 euro për biletë për nisjet nga Europa. Tani grupi IAG, i cili kontrollon, ndër të tjera, transportuesin kombëtar të Britanisë, British Airuays, Spanjën, Iberia dhe Air Lingus, po njofton rritje të çmimeve.

E gjithë kjo në fakt vjen pas rritjes me 15% krahas normës së inflacionit të biletave të avionëve të regjistruar në fillim të vitit 2024 në industrinë europiane të aviacioni. Këto rritje ishin kryesisht për arsye jo mjedisore si rritja e kërkesës pas pandemisë, luftërat dhe rritja e çmimeve të karburanteve.

Kalimi drejt karburanteve më të pastra dhe më të qëndrueshme të avionëve po i detyron kompanitë të rrisin çmimet për të financuar kostot e mëdha të përfshira, ishte mesazhi i dërguar nga Luis Gallego, shefi ekzekutiv i grupit IAG, duke folur për Financial Times. Ai madje shkoi aq larg sa paralajmëroi se udhëtimet ajrore do të bëhen aq të shtrenjta për shkak të rregulloreve mjedisore sa që disa njerëz do të ndalojnë fluturimet ose sepse nuk do të duan të paguajnë çmime kaq të larta ose thjesht nuk do të jenë në gjendje t’i përballojnë ato.

Ai shtoi më tej se meqenëse këto rregullore mjedisore të vendosura nga BE për të arritur emetimet neto zero janë europiane dhe jo globale, linjat ajrore evropiane në fund të fundit do të bëhen më pak konkurruese. Në Europë, çmimet e biletave ajrore po kalonin inflacionin me rreth 15% që në fillim të vitit 2024, vuri në dukje ING në një raport të industrisë në maj. Tarifat e ajrit janë nën presion në rritje në mbarë botën, por taksat dhe tarifat më të larta po luajnë gjithashtu rolin e tyre, veçanërisht në Europë.

Lëndët djegëse të qëndrueshme të aviacionit, të njohura edhe si SAF prodhohen nga lëndë djegëse jo-fosile siç janë vajrat vegjetale të ricikluara dhe mund të emetojnë deri në 70% më pak dioksid karboni sesa karburantet tradicionale të aviacionit.

E veçanta është se sot këto lëndë djegëse të qëndrueshme të aviacionit prodhohen në sasi shumë të vogla, duke i bërë ato shumë më të shtrenjta. Linjat ajrore kanë kërkuar më shumë mbështetje nga qeveria nga BE dhe Britania për të rritur prodhimin dhe për të ulur kostot.

Video